Camaro 1969 - pierwsza generacja legendy

Pierwsze Camaro pojawiło się na świecie 26 września 1966 roku jako odpowiedź na Forda Mustanga. Camaro to dwudrzwiowe cupe w konfiguracji 2+2, z napędem na tylną oś i silnikiem umieszczonym z przodu. Camaro już w swojej konstrukcji było wyjątkowe. Łączyło ono nadwozie samonośne i ramę. Przednia część nadwozia była oparta na ramie, natomiast kabina i tył auta to już konstrukcja samonośna. Dzięki temu udało się wygospodarować dużo miejsca w kabinie, a jednocześnie obniżyć poziom hałasu i zapewnić pewniejsze prowadzenie. Camaro - co właściwie znaczy? Podczas premiery auta przedstawiciele Chevrolet'a odpowiadali, że „Camaro to małe złośliwe zwierzątko, które zjada na śniadanie Mustangi”.

Zapraszam do galerii


Gdy Camaro trafiło do salonów w roku 1967, klienci zainteresowani zakupem nowego auta, dostawali zawrotów głowy. Taki był efekt uboczny niezliczonej ilości wersji wyposażenia, oraz jednostek napędowych. Do Camaro można było sobie zażyczyć niemal każdy silnik z oferty General Motors. Podstawową jednostką napędową był silnik 6 cylindrowy o pojemności 3.8l i mocy 140KM. Takie parametry nikogo na ziemię rzucić nie mogły. Na szczęście, można było zażyczyć sobie nawet silnik o pojemności 6.5 litra V8. Powstał także silnik specjalnie z myślą o Camaro (wersja SS350-350 cubic inch) - V8 pojemności 5.7l.
Wersja z roku 1969 uważana jest przez wielu za najpiękniejsze auto jakie kiedykolwiek zostało zbudowane. Kultowe, drapieżne i niezwykle stylowe – w sam raz dla młodego pokolenia wyzwolonych Amerykanów. W przeciwieństwie do wielu innych, surowych samochodów w tej klasie, Camaro oferowało takie luksusowe dodatki, jak: pełna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby boczne i dach, tempomat, wspomaganie hamulców i kierownicy, podwójne tłumiki o wyjątkowym brzmieniu oraz wskaźniki na desce rozdzielczej, dzięki którym kierowca mógł poczuć się jak pilot myśliwca.

projekt 2D: Sławomir Łukasik

żródło: http://www.amerykany.v10.pl

Udostępnij ten artykuł:     Facebook Twitter Blip