Mini COUNTRYMAN

To pierwsze od wielu lat Mini z dwiema parami drzwi. Countryman, zbudowany na nowej płycie podłogowej, przerósł największego jak dotąd Clubmana – ma rozstaw osi 2595 mm, szerokość 1789 mm a długość o 4097 mm. Ma także o 11 mm większy prześwit, który wynosi 149 mm.

Zapraszam do galerii

W środku znajdują się miejsca dla czterech osób. Fotele są wygodne a przestrzeni na nogi i nad głową zaskakująco dużo. Dzięki komfortowemu zawieszeniu nawet długa podróż nie jest uciążliwa. Deska rozdzielcza z centralnie umieszczonym wyświetlaczem nawiązuje do prędkościomierza w historycznym Mini. Oprócz tego mamy na kolumnie kierownicy obrotomierz pokazujący wskazania komputera pokładowego. Trochę przytłaczające wrażenie wywołują małe okna, zwłaszcza niska przednia szyba, która skutecznie zasłania oświetlenie skrzyżowań.

Auto można kupić z pięcioma różnymi wersjami silnikowymi. Dostępne są trzy jednostki benzynowe (1.6/98 KM, 1.6/122 KM, 1.6/184 KM) i dwie wysokoprężne (1.6/112 KM i 1.6/143 KM. Wszystkie modele MINI Countryman spełniają standardy emisji spalin EU5. Silniki współpracują z dwoma rodzajami skrzyń biegów - manualną, 6-biegową i automatyczną 6-stopniową. W ofercie znajduje się również odmiana z napędem na obie osie (od 106 300 zł), do której za cenę 12 000 zł można zamówić sportowy pakiet obniżający zawieszenie o 10 mm.

Z zewnątrz, oprócz dodatkowej pary drzwi auto nie wyróżnia zbytnio od pozostałych modeli Mini. Co ciekawe, aby optycznie pomniejszyć auto projektanci zastosowali stylistyczny zabieg powiększając niektóre elementy nadwozia, jak klamki, czy klosze lamp. Ta sama zasada została zachowana również wewnątrz samochodu. Zawieszenie jest zestrojone na komfortowe podróżowanie. Mimo to całkiem nieźle trzyma się asfaltu nawet przy pokonywaniu ostrych zakrętów. Bez zarzutu działa również układ kierowniczy.

Mini Countryman zdobył pięć gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Auto jest wyposażony jak przystało na segment Premium. O bezpieczeństwo dbają m.in. system dynamicznej kontroli stabilności DSC, system wspomagający i rozdzielający siłę hamowania ABS+EBV oraz system wspomagający hamowanie w zakrętach, osiem poduszek powietrznych a także trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Ponadto w standardzie znajdziemy również czujniki parkowania z tyłu.

projekt 2D: Sławomir Łukasik

źródło: http://www.motofakty.pl

Udostępnij ten artykuł:     Facebook Twitter Blip